Hvad ville Jesus?

Jesus er grunden til at vi står på gaden. Derfor er det helt afgørende, at du forstår hvem Jesus er, og hvad det betyder for dig. Det er her beskrevet i tre punkter. Nederst er der to videoer, som forklarer budskabet på forskellige måder. Derudover vil jeg opmuntre til at se disse korte videoer, som forklarer de vigtigste emner.

1. Forstå din åndelige situation.

Verden består ikke kun af det vi kan se og måle. Det har du måske allerede opdaget. Måske har du oplevet åndelige ting i dit liv, overnaturlige helbredelser eller noget helt andet, som har overbevist dig om, at der findes en virkelighed, som du ikke kan se. Det er det Bibelen kalder den åndelige verden. I den åndelige verden er der hele tiden en kamp – om dig! Modsat i den verden du kan se, så er den åndelige verden mere enkel. Det er det onde mod det gode. Det er Satan mod Gud.

Gud er hellig og perfekt. Satan er det modsatte.

De dårlige nyheder er, at du ikke kan være sammen med Gud – nu og i evigheden, fordi du er påvirket af det som Bibelen kalder synd.

Og ligesom beskidt olie og rent vand ikke kan blandes, så kan du ikke være sammen med Gud, fordi du har synd i dit liv. Det har alle mennesker og ligegyldigt hvor godt vi prøver at gøre det, så kan vi ALDRIG leve op til Guds standard. Vi er ikke perfekte. Det ved du nok allerede. Men hvad er konsekvensen af dette? Konsekvensen er evig adskillelse fra Gud. Nu og i evigheden. Det kalder Jesus for Helvede.

De gode nyheder er, at Gud elsker dig, og brændende ønsker, at ændre din situation.

2. Tag imod frelsen

Fordi Gud er retfærdig, så er det nødvendigt, at nogen tager straffen for vores synd – det burde være os selv. Men Gud har bedre planer. Han sendte Jesus til jorden af (mindst) to grunde:
– For at dø og tage din straf.
– For at genopstå fra døden og vise dig, hvordan du kan leve, som han selv gjorde.

Jesus tog den straf, som du fortjente, da han døde på korset. Derved gav han dig adgang til Gud. Du har nu et valg: Du kan vælge at sige til Gud: “Gud jeg beder dig om, at du må tilgive mig for alle mine synder. Jeg tror på at Jesus tog min synd og straf på korset. Jeg tager imod din frelse fra evig død og adskillelse fra dig. Nu vil jeg leve mit liv for dig.”

Eller du kan fortsætte dit liv som du plejer. Det er helt op til dig. Du er et frit menneske, som selv skal tage valget. Men valget og dets konsekvenser er klart.

3. Lev dit nye liv.

Når du har taget imod det Jesus har gjort for dig (det man kalder frelsen), så er der mange der tror, at det stopper der! Men det er kun begyndelsen. Hvis du stopper her, så går du både glip af alt det spændende – og også af Guds plan for dit liv.
Ligegyldigt hvem du er, så har Gud gode og spændende planer for dit liv. Du kan læse om hvordan Jesus levede i Det Nye Testamente i Bibelen. Han er modellen for, hvordan du skal leve. Men det er vigtigt, at du ikke “rejser alene” i din vandring med Gud. Vi har alle brug for et opmuntrende fællesskab, hvor vi kan snakke om hvordan vi gør det. Derfor er det vigtigt, at du så hurtigt som muligt begynder at komme i en kirke. Der findes mange forskellige typer kirker. Find den der passer dig bedst. Vi vil meget gerne hjælpe dig på vej.

Vi anbefaler nogle kirker her på siden. Tag et kig på dem og kontakt os endelig hvis du har nogen spørgsmål.